facebook  Instagram logo  

E-mail: info@noyantapan.am

  • PENTEL
    PENTEL
  • SCHNEIDER
    SCHNEIDER
  • ERICHKRAUSE
    ERICHKRAUSE
  • DAN-MARK
    DAN-MARK
  • PAPERS

КОРЗИНА

0 Товары - 0.00 AMD
В корзину

Հոկտեմբերի 14-ին «Նոյյան տապան» գրախանութում տեղի ունեցավ «Գրեգիրք» ժողովածուի

շնորհանդեսը: Տասնմեկ տարի շարունակ «Գրեթերթ»-ում տպագրվող երիտասարդ

հեղինակների ստեղծագործություններն ամփոփվել են հենց այս գրքում։ 

«Ոչ այնքան ստեղծագործությունների ներկայացում է այս գիրքը, որքան մի սերնդի։ Այս գիրքը պատասխանն է այն հարցի, թե ովքեր են 2000-ականներին մտել գրականություն։ 70 հեղինակի գործ կա, նրանցից առնվազն 20-ն այսօր գրական դաշտում անուն ունեցող, միտումներ թելադրող հեղինակներ են՝ թե՛ արձակում, թե՛ պոեզիայում, թե՛ գրականագիտության մեջ։ Գիրքն ամփոփում է 2006-2017թթ «Գրեթերթ»-ում տպագրված ստեղծագործությունները»,- ասաց գրականագետ, «Գրեգիրք» ժողովածուի խմբագիր Արքմենիկ Նիկողոսյանը։

Գուրգեն Խանջյանն էլ իր հերթին նոր հեղինակներին մաղթեց ուժ, համբերություն, եռանդ՝ նկատելով, որ գրականության ծանրությունը կամաց-կամաց տեղափոխվում է նրանց ուսերին. «Այնպես որ, պնդացե՛ք, ժողովուրդ ջան»,- ասաց նա:

«ԳՐԵգրքի» հեղինակներից ոչ բոլորն էին ներկա շնորհանդեսին: Արքմենիկ Նիկողոսյանը կես կատակ, կես լուրջ նկատեց՝ գրքի հրատարակմանն ու ճանաչվածությանը հաջորդում են մեծամտությունը, կամ ունենում ենք արտագաղթած գրողներ, որոնք չափում են Ամերիկայի, Ռուսաստանի և Ֆրանսիայի տափաստանները: 

Միջոցառմանը ներկա հեղինակներից էր գրականագետ Հայկ Համբարձումյանը, ով իր խոսքում անդրադարձավ գրքի նշանակությանը. «Ես հասկացա, որ ժողովածուն մեր կյանքի շատ կարևոր, հետաքրքիր ու սիրելի փուլ է ամփոփում, որը մենք հիմա նոստալգիայով հիշում ենք հաճախ: Դա մի շրջան էր, երբ գրականագիտական խոսքն արժեք ուներ, գուցե ավելի շատ, քան այսօր...»:

«Նոյյան տապանն» անակնկալ էր պատրաստել հյուրերի համար. գրեթերթականների լուսանկարները հայտնվել էին գրախանութի սրահներից մեկում, որտեղ էլ լուսանկարիչ Նարեկ Ալեքսանյանը բոլորին սիրով լուսանկարեց: 

7773

Այսօր «Նոյյան տապան» գրատանը տեղի ունեցավ Ցոլակ Կանթեղի (Ղանդիլյան) «Լինեի…» գրքի շնորհանդեսը:

Այն, ըստ էության, խաղագիրք է, որն ինքնատիպ մի փորձ է՝ մեկ անգամ եւս հաղորդակից դառնալու հայ գրականության նշանավոր անուններից մեկի՝ Մկրտիչ Խերանյանի ստեղծագործական հետաքրքիր աշխարհին, նրա կյանքի ուշագրավ դրվագներին: Գրքի ստեղծման գաղափարը հեղինակին առաջարկել են Մկրտիչ Խերանյանի թոռները՝ Եղիշե Խերանյանն ու Վարուժան Մնացականյանը: Վերջինս նաեւ գրքի խմբագիրն է: 

Սկզբում հեղինակը թերահավատորեն է մոտեցել, սակայն աշխատանքի ընթացքում հասկացել է, որ այդպիսով կարելի է բարձրաձայնել Մկրտիչ Խերանյան անունն ու մարդկանց ծանոթացնել նրա աշխատանքների հետ: 

Linei 1

Ցոլակ Կանթեղի խոսքով՝ ներկա պահին շատ խաչբառեր կան, սակայն դրանք չեն համապատասխանում մեզ ու մեր խառնվածքին, քանի որ դրանք երբեմն խեղաթյուրում են մեր իրականությունը: 

«Այս գրքի միջոցով ես փորձել եմ ներկայացնել մի մարդու, ով չի արժեւորվել եւ չի ներկայացվել ժողովրդին: Նա Մկրտիչ Խերանյանն է: Սա լավ միջոց է ժողովրդին Մկրտիչ Խերանյանի գրական ժառանգությանը ծանոթացնելու համար: Ընթերցողն այդպիսով  կարող է հաղորդակցվել նրա հետ: Ամբողջ աշխատանքը ես կատարել եմ առանց համակարգչի՝ գրականությունն ու նկարչությունը համադրելով մեկ՝ «Լինեի…» գրքում»,- նշեց Ցոլակ Կանթեղը:

Վերջինս նաեւ ներկաների համար ընթերցեց խաչբառի ստեղծման պատմությունը, առանձնահատկությունները:

Linei 2

Գրքի խմբագիր, Մկրտիչ Խերանյանի ավագ թոռ Վարուժան Մնացականյանն անկեղծացավ ներկաների հետ՝ նշելով. «Մենք լավ գիտեինք՝ ով է նա: Յուրաքանչյուր հանդիպում տոն էր: Այդ տոնը ես եւ Եղիշեն կրում ենք մեր մեջ, մշտապես աշխատում նրա նյութերի, գրքերի հետ, այդպիսով՝ վերապրում նրա կենդանի ժամանակները: Ցոլակ Կանթեղը ոչ միայն նկարիչ է, այլեւ, ինչպես ես եմ սիրում ասել, ժամանակագետ: Նա ե՛ւ մեծերին, ե՛ւ փոքրերին հաղորդակից է դարձնում մեր գրականությանը: Գրքի աշխատանքային գործընթացը հաճելի էր ու ոգեւորիչ, քանի որ մենք, կարելի է ասել, շփվում էինք նրա աշխատանքի, ձեռագրի եւ թղթի հետ»:

Եղիշե Խերանյանն իր հերթին կարեւորեց այն հանգամանքը, որ այդ գրքի միջոցով ընթերցողը կարողանում է ճանաչել ոչ միայն Մկրտիչ Խերանյանին, նրա աշխատանքները, այլեւ ուսումնասիրել մակարդակով խաչբառ: 

Linei 3

Նրա խոսքով՝ այդ գործընթացը շարունակական բնույթ է կրելու, քանի որ դեռ շատ աշխատանքներ կան, որոնք անհրաժեշտ է հանրությանը ներկայացնել: Եղիշե Խերանյանը հույս հայտնեց, որ մինչեւ 2019 թվականը, երբ լրանում է Մկրտիչ Խերանյանի 120-ամյակը, շատ աշխատանքներ կտպագրվեն: 

Գրքի հեղինակն իր հերթին շնորհակալություն հայտնեց «Նոյյան տապան» գրատանը՝ գրքի շնորհանդեսն անցկացնելու համար: 

Les Miserables by Gauguin

Պոլ Գոգենը ծնվել է 1848 թ.-ի հունիսի 7-ին։ Հայրը՝ Կլովիս Գոգենը, ֆրանսիացի խմբագիր էր, իսկ մայրը՝ Ալին Տրիստանը, պերուական արմատներով իսպանուհի էր։ Այն բանից հետո, երբ Կլովիսի աշխատանքի տեղում անախորժություններ են առաջ գալիս (կապված 1848 թ.-ի փետրվարյան հեղափոխության հետ), նա քաղաքական դրդապատճառներով որոշում է բնակության տեղափոխվել Հարավային Ամերիկա՝ Պերու, որտեղ ապրում էին Գոգենի մոր հարազատները։ Երկար ճանապարհորդության վերջին՝ դեռ Պերու չհասած, նավի վրա Կլովիսը վախճանվում է և թաղվում Մագելանի նեղուցի փոքրիկ նավահանգիստներից մեկում։ Գոգենի մայրը հետագա 4 տարիներին երկու երեխաների՝ Գոգենի և ավագ քրոջ հետ, ապրում է Պերուի մայրաքաղաք Լիմայում՝ քեռու՝ Պիա Տրիստանի և Մոսկոզի տանը։ Չորս տարի հետո՝ 1853 թ.-ին, երբ Պերուում քաղաքացիական պատերազմ է սկսվում, Գոգենի ընտանիքը վերադառնում է Ֆրանսիա: Գոգենը այդ ժամանակ 7 տարեկան էր։

Հասուն տարիքում Գոգենը իր ցանկությամբ Լուցցիտանո նավի վրա որպես նավաստի երկու տարի անցկացնում է ծովում, ճանապարհորդում է Եվրոպա և Հարավային Ամերիկա՝ Գավռ - Ռիո-դե-Ժանեյրո, Բաիա Բլանկա- Հյուսիսային Եվրոպա երթուղիով։ Այդ ազատ տարիները մեծ հետք են թողնում Գոգենի աշխարհայացքի և բնավորության ձևավորման վրա։

1885 թ. ձմռանը Գոգենը վերադառնում է Փարիզ։ Փարիզում հանդիպում է Վինսենթ Վան-Գոգին, որը Փարիզ էր եկել Հոլանդիայից: Գոգենի շուրջը ձևավորվում է նկարիչների խումբ։ 1886 թ. գարնանը նա հայտնում է կնոջը Հարավային Ամերիկա մեկնելու մտադրության մասին։

Մեկնում է ճանապարհորդության իր ընկեր նկարիչ Շարլ Լավալի հետ։ Նրանք միասին իջնում են Պանամայի ափը և այնտեղ ընդունվում ծանր բանվորական աշխատանքի, բայց շուտով՝ անարդարությունների և ծաղրանքի պատճառով Գոգենը և Լավալը թողնում են այդ աշխատանքը և մեկնում Մարտինիկա։ Այնտեղ Գոգենը սկսում է նկարել իր առաջին նկարները, որոնց վրա պատկերված էին էկզոտիկ տեսարաններ։ Գոգենի մոտ բացվում են նոր զգացմունքներ, որոնք ավելի են ոգևորում նրան։ Մարտինկայի շրջանից ստեղծագործություններից հայտնի է «Մարտինիկա կղզու բնապատկերը»: Բայց այստեղ ևս Գոգենին հետապնդում են աղքատությունը։ Հիվանդանում է նկարչի ընկերը՝ Լավալը։ Գոգենը հոգատարությամբ խնամում է նրան։ Լավալը նույնիսկ մղջավանջի մեջ փորձում է ինքնասպան լինել, բայց Գոգենը փրկում է նրան։ Վարակվում է նաև Գոգենը։ Լավալը, տանջված ու հոգնած իր հիվանդությունից՝ որոշում է մեկնել Փարիզ։ Նույն որոշումն է կայացնում նաև Գոգենը։ Գումար վաստակելու և հայրենիք վերադառնալու համար աշխատանքի է անցնում վաճառական նավերից մեկի վրա։ Փարիզ է վերադառնում 1888 թ. սկզբին, այնուհետև երկրորդ անգամ մեկնում է Բրետան:

Սկզբում Գոգենը ապրում է Պոնտ-Ավանում, հետո իր ընկերների ու աշակերտների հետ փոքրիկ ձկնորսական Պուլդյու գյուղում։ Գոգենը շարունակում է ճանապարհորդել, ծանոթանալ այլ նկարիչների հետ, զբաղվել միայն արվեստով։ Այդ տարիների նրա հայտնի ստեղծագործություններից են «Տեսիլք քարոզչությունից հետո», «Հովսեփի մարտը հրեշտակի հետ», «Դեղին Քրիստոս» նկարը, «Բրետոնական խաչելությունը», «Բարի օր, պարոն Կուրբե», «Բարի օր, պարոն Գոգեն», «Պեյզաժ Արլեյում» և այլն։

Նկարչի ամենահանրահայտ ստեղծագործությունը, որի հետ Գոգենը մասնակցում էր Փարիզյան ցուցահանդեսին, սկզբում ոչ բոլորին էր հասկանալի։ Հեղինակն այն անվանել էր՝ «Որտեղի՞ց ենք մենք գալիս, ո՞վ ենք մենք, ո՞րտեղ ենք գնում» (1897 )։ Գոգենը ապրում է բոլորից առանձին։ Լուրջ խնդիրներ են ծագում եպիսկոպոսի և կղզու վարչակազմի հետ։ Գոգենը հաճախ է կանգնում հնդիկների պաշտպանության կողմը։ Նկարչի մոտ խնդիրներ են ծագում իր թերթի տպագրման հարցում, ստիպված է լինում վիճել մաքսատան աշխատողների հետ, ապրում է աղքատության մեջ։ Հիվանդությունը արագ է քայքայում նրա օրգանիզմը։ Մոտենում է մահը։ Բայց Գոգենը մեկ անգամ էլ է փորձում փախչել։ 1901 թ. նոյեմբերին նա Թաիթիից մեկնում է Դոմինիկի կղզի, որը դառնում է նկարչի վերջին ճանապարհորդությունը։ Խիվա-Ոա կղզում, ենթարկվելով բանտի ու տուգանքի՝ նկարում է իր վերջին նկարները ՝ «Եվ ոսկին իրենց մարմինների», «Ձիավորներ ափի մոտ», «Կանայք սպիտակ ձիով»: 1903 թ. մայիսի 8-ին Գոգենը կնքում է իր մահկանացուն։

n SMART BABY 628x314

Մայիսի 1-ին աշխարհի շատ երկրներում նշվում է տուբերկուլոզով հիվանդների օգնության և հիվանդների հետ համերաշխության օր։


Կաթոլիկ եկեղեցում այն մարդուն, ով ապօրինի կրել է Պապի կոչում, ընդունված է անվանել Հակապապ։


Չինարենի ներկայիս բոլոր բարբառները հաճախակի օգտագործում են հաշվողական բառեր կամ դասակարգիչներ։


Ըստ ծառաբանական վերջին ուսումնասիրությունների Լեհաստանի բնության հուշարձան համարվող Բարտեկ կաղնին 687 տարեկան է։


Արենիի քարանձավում հայտնաբերված է 4000-6000 տարվա թոնրատուն։


Ակվարիումային «Ոսկե ձկնիկի» ձկնատեսակներից մեկը կոչվում է ցլագլխիկ

 

 

18217862 1674555395895237 1240688074 n

«Հարմոնիա» հոգեբանության հանրային զարգացման կենտրոնը «Նոյյան Տապան» գրատան հետ համատեղ սկսել է սեմինար-թրեյնինգների շարք։ Ապրիլի 28-ին «Նոյյան Տապան» գրատանը տեղի ունեցավ շարքի առաջին՝«Ես կարդում եմ քո մտքերը», սեմինար-թրեյնինգը։ Սեմինարի նպատակն է մասնակիցներին սովորեցնել ինչպես մարզել մարմնի լեզուն «կարդալու» հմտությունները, ինչին ուշադրություն դարձնել շփման ժամանակ, որն է մարմնի ամենաազնիվ հատվածը և այլն։ Սեմինար-թրեյնինգը վարեց «Հարմոնիա» կենտրոնի ղեկավար,  հոգեբան, թրեյներ, ԵՊՀ Սոցիալական հոգեբանության ամբիոնի ասպիրանտ Աշխեն Մկոյանը։ Նա ողջունեց մասնակիցներին և ասաց.

18191206 1674555219228588 49907920 n

        -Շատ ուրախ եմ, որ մասնակցում եք: Այս սեմինարի ընթացքում դուք կստանաք ձեզ  հետաքրքրող հարցերի պատասխանները, և այն ձեզ համար կլինի բացահայտումներով լեցուն։ Հանդիպմանը ներկա էին 50-ից ավելի մարդիկ, որոնց մեջ գերակշռում էին երիտասարդները:

 

18191392 1674555325895244 1629868139 n

Սեմինար-թրեյնինգը բաղկացած էր երկու մասից՝ տեսական և գործնական։ Աշխենը նկատեց, որ շատ հաճախ մարդիկ իրար հետ շփվելու ընթացքում ուշադրություն չեն դարձնում միմյանց ժեստերին, որը շատ կարևոր է։ Նա նշեց, որ մարդուն շատ արագ կարելի է բացահայտել ժեստերի միջոցով, եթե կարողանաս ճիշտ ընկալել դրանք։ Դրա համար անհրաժեշտ է ծանոթ լինել մարդու բազային վարքին, որպեսզի կարողանաս մարմնի լեզվի միջոցով նրա հոգեվիճակը, մտքերը և մտադրությունները շատ արագ բացահայտել։ Նա բացատրեց, թե ինչպես «գուշակել» դիմացինի հոգեվիճակը մարմնի լեզվի միջոցով։ Նշեց նաև, որ մարդկանց մարմնի ամենաազնիվ մասը ոտքերն են, որոնց դիրքի միջոցով կարելի է հասկանալ նրա հարմարավետության, անհարմարավետության, նեղված լինելու, ապահով լինելու և այլ զգացումներ։ Աշխենը մասնակիցներին ներկայացրեց, թե ինչպես է մարդու ուղեղը ազդում նրա մարմնի վրա և կառավարում նրա գործողությունները։

 

18197671 1674555172561926 898776743 n

Սեմինարի երկրորդ մասում մասնակիցները խաղերի միջոցով փորձեցին բացահայտել միմյանց։ Վերջում հոգեբանը մասնակիցներին խորհուրդ տվեց հետագայում ավելի ուշադիր լինել դիմացինի ժեստերին և զարգացնել դիտողականությունը։ Մեզ հետ զրույցում մասնակիցներից Ալինան կիսվեց իր տպավորություններով.

 

18253833 1674555229228587 499403379 n

-Առաջին անգամ եմ մասնակցում նմանատիպ սեմինարի։ Այն շատ հետաքրքիր էր, և ես ինձ համար շատ կարևոր տեղեկատվություն ստացա մարդու մարմնի լեզվի մասին։ Այսուհետև ժեստերի օգնությամբ կփորձեմ «կարդալ» մարդկանց մտքերը։

 

18254288 1674555329228577 1377944687 n

Արմենուհի Հովսեփյան

Հարմոնիա ՀՀԶԿ

КОНТАКТЫ

РА, 0010, г. Ереван, Абовяна 8

тел. +374 (12) 505-505

       +374 (93) 568-184

       +374 (95) 568-184

       +374 (91) 568-184

 

 

ПРИНИМАЕМ

      

Мы принимаем к оплате наличными, банковским переводом, кредитные карты ARCA, VISA, Maestro, MasterCard, American Express.

ЧАСЫ РАБОТЫ

Пн.-Воск.: 10:00 - 20:00 (Абовяна 8)

 

КАК ДОЙТИ